Dag 6

11 september 2020 - Seesen, Duitsland

Het is bewolkt en iets wat fris maar droog, 18° en hebben wind mee als we Holzminden verlaten. De stad ligt aan de Weser en er staat daar een enorm gebouw. Heb niet kunnen vinden wat het is. Indrukwekkend. Het is nog vlak en hebben weer mooie vergezichten. In Bevern staat een rijkelijk versierd Slot Bevern met een mooie binnenplaats. Dan gaan we beginnen aan de 1ste klim van 2 deze dag. Ze zijn pittig!!! Maar wel steeds boven aan mooie .... Als het 2 uur is, is het tijd voor lunch. Ze hebben een bankje neergezet en het kijkt lekker ver weg. Als we verder rijden komen we in een dorp waar ze de klok buiten de toren hebben hangen. Dan gaat weer pittig omhoog en lekker omlaag. We volgen, denken we,  voor de resterende 14 km een oude spoorlijn. Maar helaas de route buigt af en we mogen voor de tweede keer aan de bak. Bochtig omhoog waarvan 2 haarspeldbochten gedurende 2 km. Boven is het uitzicht weer schitterend. We zijn kapot en zijn blij als we even verder op de plaats van bestemming  aankomen. Douche en besluiten om 10 min te gaan lopen naar hotel restaurant Williams ad. Daar hebben ze een goede kok en het bier uit eigen brouwerij smaakt prima. Booken onder het genot van een Espresso, Jagermeister en Grand Ganier overnachtingen voor het weekend. Lekker slapen.

1. Martijn:
    11 september 2020
    Hoi hoi. Mooie avonturen zo te lezen. Voor ons zot het er helaas al weer op en wij zijn inmiddels weer thuis. Geniet van de reis!