Dag 7

11 september 2020 - Wernigerode, Duitsland

Eerst wat fris, zonnig, droog, 18°, wind mee. Voor we vertrekken even langs de lokale super Netto voor broodjes, beleg, wortels en yoghurtjes. We pakken de route weer op als we Seesen verlaten richting Goslar, maar hebben gisteravond besloten om de route af te snijden en doen stukjes alternatieve route via de doorgaande weg cq minder klimmetjes. In de Altstadt van Goslar, na 25 km, doen we kaffee mit apfelstrudel bij bakker Wolf. Een stel vlucht van het terras naar binnen om de lokale dronkaard te ontlopen. Dat helpt niet!! Hij loopt gewoon mee naar binnen en ook daar gaat hij weer bij hun aan tafel zitten! Het personeel weet hem resoluut de deur te wijzen. Wir machen weiter nach Bad Harzburg. Daar maken we een selfie bij een vakantiewoning waar we een aantal jaar geleden zijn geweest. Rijden dan verder en komen langs Stapelburg. Koos maakt een praatje met een Duitser die de R1 route vanaf Calais naar Berlijn fietst. Hij wijst hem op het monument  bij de voormalige grens tussen Oost en West. Als we verdergaan komen we langs het klooster van Ilsenburg en rijden dan na nog 1 klein klimmetje Wernigerode in. Daar spot ik de Ampelmann. Zet het kasteel van Eernigerode op de foto en op de valreep komt daar een stoomtrein langs. Een paar honderd meter verder staan bij ons hotel de klassieke Porsche's voor de deur. Smakelijk eten en lekker slapen!

1. Hans den Ouden:
    11 september 2020
    Zo maak je nog eens wat mee!