Dag 5

10 september 2020 - Holzminden, Duitsland

Bus-en treinstation voor hotel in Detmold niet gehoord. Het is bewolkt en eerst nog wat fris maar droog, 18° en wind mee. Vandaag gaan we 2 flinke klimmen doen. De stad uit is het nog vlak. Dan wordt  het pittig. We komen versnellingen te kort. Om 12:30 willen onze "paarden" wat rusten en wij hebben trek. Speciaal voor ons is er een bankje neergezet! Na de wel verdiende rust en lunch wordt het landschap glooiend en dat is ook lastig in de laagste versnelling. Maar met de zon erbij is het weer genieten en af en toe een briesje wat lekker verkoelt. Het dreigt wat maar daar trekken we ons niks van aan. Dan wil Koos een nieuwe buitenband? De band is aan het scheuren. In Hoxter zit een fietswinkel en daar komen we toch langs. Nog 10 km tot Holzminden. Rond 18:00 uur zijn we er en Koos wisselt meteen zijn band. Ik zorg in de tussen tijd voor bier voor op ons balkon met uitzicht. Dan bij Gaststate Brucktor, 2 bier, 2 schnitzels  en salade besteld.  Dieter & Jutta hebben een gemuttlich familierestaurant.

1. Hans den Ouden:
    10 september 2020