Dag 8

13 september 2020 - Seeland, Duitsland

Het is zonnig, droog, 25°, meer wind maar hij is mee. Wernigerode uit komen we in de verleiding om de stoomtrein te nemen maar wij moeten de andere kant op. Nog even langs de apotheek voor zonnebrand. Dan gaan we toch iets omhoog maar de wind helpt om af te koelen. Bij Blankenburg komen we langs klooster Michaelstein en verderop ligt bij Thale de Teufelmauer, een zandsteenformatie. De vergezichten zijn weer prachtig en je kan 7 km ver weg kijken. We rijden nog steeds langs de rand van het Harzgebergte. Bij Ballenstedt gaat de route over een oude spoorbaan. Die is speciaal voor de nieuwe R1 route bedekt met betonplaten en dat rijdt comfortabel. Toch smokkelen we wat en nemen de B 185. We gaan hard!! Waarschijnlijk 40+ . Voor de veiligheid op de weg gelet en niet op de snelheidsmeter. Bij Ermsleben slaan we af naar Hoym en dan naar Nachterstedt want bij hotel Zum Schwan verwachten ze ons. Een typisch oost Duits dorp. Het lijkt uitgestorven, geen reclames, geen dorpskern, huizenblokken aan rechte straten met kinderkopjes. Na een lekkere douche en avondeten gaan we slapen. Het was weer een prachtige fietsdag.

1. Hans den Ouden:
    14 september 2020