Grand Canyon North Rim

25 september 2019 - Grand Canyon Village, Arizona, Verenigde Staten

We hebben 3 dagen. Dag 1 gaan we de Cape Royal Road afrijden met verschillende uitzichtpunten op de Grand Canyon. Bij Angels Window zat er een gat in de rots en het is me gelukt de Colorado rivier er op te krijgen. Dag 2 besluiten we een rust dag te nemen. Dat betekent alles rustig aan doen. Tegen de middag gaan we naar de Grand Canyon Lodge. Een soort van grote blokhut met restaurant  saloon, terras met uitzicht op Canyon en South Rim, giftshop, visitorscenter, deli (een soort van afhaal keuken). We instaleren ons op het terras en nemen een biertje en besluiten een lekkere  t-bonesteak op de knoei te gooien. Dat moet allemaal voor 19:00 uur want dan is het donker en om 21:00 wil je wel op 1 oor. Dag 3 gaan we de Widforss trail lopen die 7,7 km lang is. De dag begon met bewolking en het visitorscenter gaf aan dat er 60 % kan op onweersbuien (thunderstorms) was. We zagen het bliksemen boven de South Rim. Uiteindelijk een paar spatters gevoeld maar de bui ging aan ons voor bij. Onderweg wederom schitterende uitzichten en de nodige squirels (eekhoorns) en chipmonks (kleine eekhoorntjes) en veel verbrande bomen door blikseminslag. Ook komen we een ploeg van 6 jongelui tegen die het pad vrij houden door struiken te snoeien en loszittende stenen weg te harken. "Are you guy's from Wyoming?" No, the Netherlands, but you where close." Na 7,7 km teruglopen te zijn reserveren we een tafel in de Lodge. Morgen vroeg op: we gaan naar Tonopah wat in de Nevada woestijn ligt op 2/3 van de route naar Yosemite die ruim 1100 km.

1. Hans den Ouden:
    25 september 2019
    " No, the Netherlands, but you where close." Ha, Ha, ha. Veel plezier in Yosemite. En laat Koos niet zo langs de randen van de canyons lopen. Jaarlijks pleuren d'r een hoop naar benee.