Glacier Point in Yosemite NP

29 september 2019 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Na het ontbijt gaan we een autorit doen naar Glacier Point. Bij een schitterende meadow (weiland) moeten we natuurlijk een foto maken. De weg slingert lekker door de bossen en al gauw zijn we op flinke hoogte. Die bossen hebben soms flink last van brand door blikseminslag.  Maar van de uitzichten wordt je weer stil. Wat is het hier prachtig, hoog en indrukwekkend hoe groot de schaal hier is. Na een ijsje verorberd te hebben gaan we weer terug.  Oja, de weg wordt om 8 uur 's avonds afgesloten ivm verwachte sneeuwval. Zijn we dus net op tijd wezen kijken. Voor vanavond kopen we een lekker stukje vlees, worstjes, sla en wat bier. Voor de laatste keer bbq. Als we langs El Captain rijden staan er een heleboel mensen met joekels van lenzen bij de weg. Wij gaan meedoen met het spelletje: " Wie het eerst de bergbeklimmers spot" (Koos heeft scherpere foto's) Maar met de meegebrachte verrekijker zien we er iedergeval 4. Bbq smaakte weer heerlijk, morgen op naar San Francisco.