Death Valley

12 september 2019 - Death Valley National Park, Verenigde Staten

Vandaag eerst Sequoia NP uit. De weg hebben we zien liggen vanaf Moro Rock. Mooie afdaling met eerst nog veel Giant Trees daarna een mooi uitzicht op de rots. De weg naar Death Valley ging door de Mojave Dessert met veel lange wegen in vlaktes en door de Panamint Valley.  Daar waren ze aan het oefenen met JSF's. Ze vlogen vlak over en langs ons heen. Kijk maar even bij de video's. We rijden door Mosiac Canyon Death Valley in en komen langs de Mesquite Flat Sand Dunes. De temperatuur is 108 fahrenheit. Dat is in celcius 108 - 32 : 1,8 = 42 ° en het waait hard. Aangekomen bij onze overnachting plaats Furnace Freek is dat een uitdaging om voor het donker en met behoud van onze relatie de tent op te zetten. Maar wij zijn creatief. Zetten hem gewoon in de struiken. Als het inmiddels donker is nemen we een biertje met chips en al gauw is ons biertje lauw. Dat rijmt, zie je, wij zijn creatief. Wij gaan ons park-fee betalen, nemen nog een borrel en gaan slapen. Wind is wat gaan liggen maar het is nog steeds warm. Volgende ochtend bij zonsopgang boel opgepakt en kregen bezoek van 2 roadrunners. Geinige vogeltjes. Na genoeg water te hebben ingeslagen gaan wij ons dagprogramma af. Badwater Basin, Natural Bridge, Devil's Golf Course, Artist Drive, Zabriskie Point en Dantes View. Het is warm, de wind is als een főhn. Hoe kan je hier leven? vraag je je af als je daar zo staat. Het is hier extreem droog en heet. Hoe deden de oorspronkelijke bewoners, de Shoshone-indianen dat en ze wonen hier nog steeds. Petje af, doe maar niet, heb je geen schaduw meer. Het is een mooie ervaring deze valley te hebben meegemaakt. Rond 4 uur gaan wij richting Las Vegas.